Ten cztero-cylindrowy DIESEL o poj. 3.6L, jest dobrze znany użytkownikom czeskiej Avii.

Silnik dawał 63kW oraz 213Nm - na użytkową ciężarówkę, której ładowność wynosiła 3 tony,taki wolnossący silnik w zupełności wystarczał.

Średnica cylindra wynosi 102mm, skok 110mm, waga silnika to 335kg.

Silnik typu 712.18 sprzężony był w większości z czterobiegową skrzynią firmy Praga.

Silnik miał wiele minusów: ciężki rozruch zimą, duże zadymienie na zimnym silniku, niedokładny wyrób uszczelnień, co powodowało wycieki.

Za to jego pozytywną stroną było niskie zużycie paliwa i, powiedział bym, bardzo dobra kultura pracy - nieskomplikowany osprzęt pozwalał kierowcy na naprawę nawet na drodze.

W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych jednostka przeszła modernizację i otrzymała doładowanie turbosprężarką, a co za tym idzie pompę wtryskową.

Do wyboru były dwie moce:
D407.03 - 65kW/ 275Nm
D407.02 - 76kW/ 340Nm

Ten mocniejszy wyposażony był w Intercooler.

Silnik D407.02 był także montowany w Praga V3S M6.

Zdjęcie przedstawia silnik wraz z osprzętem i skrzynią biegów zdemontowany z Avia A31Turbo.

Marcin Kuźmak.