Takie oznaczenie nosi sześciocylindrowy diesel o poj. 6.8L, którego produkcja odbywała się w Mielcu.

Silnik w większości montowany był w ciężarówkach STAR, które opuszczały taśmę montażową w Starachowicach.

Kierowcy bardzo cenili sobie tą jednostkę za dobrą kulturę pracy, łatwy rozruch w duży mróz oraz niskie zużycie paliwa.

W produkcji występowały dwie wersje korpusu (blok) silnika - aluminiowy i żeliwny.
110mm średnica cylindra i 120mm skok tłoka pozwalały Dieslowi rozganiać wał korbowy do ponad 3000obr/min.
Moc max: 150KM i 440Nm.

Silnik zaprojektowany był z trzema głowicami po dwa zawory na każdy cylinder i bezpośredni wtrysk.
Z lewej strony silnika znajdowała się pompa wtryskowa, kolektor ssący, wodny i pompa hydrauliczna dla wspomagania kierownicy.
Z prawej strony był rozrusznik, alternator oraz filtry oleju.

Marcin Kuźmak.